Debriefing
Scheer en Foppen Installatietechniek was toe aan een heel nieuw imago. Dit nieuwe imago moest ook vertaald worden naar verschillende offline uitingen. Vernieuwing van het logo gold als de kick off.
Scheer & Foppen Installatietechniek is een toonaangevend, allround dienstverlener op het gebied van werktuigkunde en elektrotechniek. Met aandacht voor vakmanschap en kwaliteit zijn het echte installatiespecialisten. Het uitgangspunt van Scheer en Foppen Installatietechniek is het volledig ontzorgen van hun klanten. Ze bieden een uitstekende service aan en realiseren efficiënte, duurzame en comfortabele oplossingen. Een ongekende passie voor het vak!
Scheer en Foppen Installatietechniek was toe aan een heel nieuw imago. Dit nieuwe imago moest ook vertaald worden naar verschillende offline uitingen. Vernieuwing van het logo gold als de kick off.
Scheer &
Foppen
Installatie
techniek
Kernwaarden
De belangrijkste kernwaarden voor de vernieuwing van de huisstijl en website van SFI waren om het ‘samen’ gevoel te benadrukken: Samen bouwen we aan morgen. Het oude S&F beeldmerk transformeren naar SFI en een duidelijke tweedeling tussen de werknemer en de eindgebruiker (klant) tot zijn recht te laten komen.
oftewel
Voor het bestaande logo werd gekozen voor een rebranding. De totstandkoming van het beeldmerk is gebaseerd op de letters S, F en het & teken. De letters staan voor Scheer en Foppen en het & teken geeft de verbinding weer tussen mens en techniek. Het oude beeldmerk was rood. De fysieke winkels zijn opgeheven, maar het installatiebedrijf ging verder. Om een frisse start te kunnen maken, werd er gekozen voor een nieuwe kleur en uitstraling van het beeldmerk.
#fed900
#60c6ee
#394e57
#000000
zie je mij? Ik ben geel en ik ben de leukste thuis! Ik leer graag, denk goed na, analyseer de boel en geef mijn inzichten door.
technical yellow
Headings
Broodtekst
De fotografie die gebruikt wordt voor Scheer en Foppen wordt altijd 2-delig (samen) getoond. Aan de ene zijde een Scheer en Foppen werknemer en aan de andere kant de klant (eindgebruiker). De foto’s zijn licht en zacht van kleur en worden gebruikt om het ‘goede’ te benadrukken. Om het persoonlijke en familiaire gevoel van het bedrijf te benadrukken, worden de werknemers middels foto’s voorgesteld met daarbij vermelding van hun functie.
Samen, het belangrijkste uitgangspunt van Scheer & Foppen. We creëerden een compleet vernieuwde branding wat klant en personeel dichter bij elkaar bracht. We verzorgden de fotografie, pandbelettering, nieuwe website en een personeelsblad.
Cont
act
we drinken graag samen een kop (sterke) koffie om uw imago te laten groeien.
Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken.
Akkoord, snap ik helemaal!U gebruikt een sterk verouderde internetbrowser.
Werk uw huidige browser bij naar de laatste versie. Update mijn browser nu