Debriefing

Het SOMA College is al jaren een bestaande klant van ons waarbij de doelgroep jong is met interesses in bouw, techniek, auto’s, youtube en social media. Het is belangrijk steeds met deze doelgroep en tijd mee te bewegen door middel van nieuwe stijl, verfrissing en modernisering van de communicatie uitingen.

SOMA
College

Kernwaarden

  • vakschool
  • infra
  • carrière
  • passie
  • vakmensen

Missie/doel

Voor het SOMA College bedachten we de slogan “Dé vakopleiding voor de infra” en deze stond hier centraal. De doelgroep aanspreken was het hoofddoel. Bij het overbrengen van de juiste boodschap in beeld was enorm belangrijk. Door het creëren van goede fotografie uit de praktijk brengt de school tot leven en zorgt ervoor dat toekomstige leerlingen zich voelen aangetrokken tot de school.

oftewel

“Dé vakopleiding
voor de infra”

Color
mix

  • #0f3d73

  • #c6c6c8

  • #ff382b

  • #0d0f14

#0f3d73

zie je mij? ik ben de kleur van betrouwbaarheid, onafhankelijkheid, veiligheid en verantwoordelijkheid.

SOMA blue

Typo
grafie

Headings

Broodtekst

fotografie

Voor de fotografie zijn de SOMA studenten zelf ingezet die aan het werk zijn met machines of bijvoorbeeld in een simulator zitten. Door veel van deze actiefoto’s te gebruiken wordt er een duidelijk beeld geschept wat de opleiding inhoudt en wat je kan verwachten op het SOMA College. Visueel spreekt het de doelgroep direct aan!

het resultaat

Voor het SOMA College bedachten we de slogan “Dé vakopleiding voor de infra”. Zo creëerden we een nieuwe landelijke uitstraling met deze slogan als uitgangspunt. We kozen voor een stoere uitstraling gecombineerd met goede en persoonlijke fotografie i.c.m. een krachtig lettertype. Quotes als ‘zie jij jezelf straks al rijden’ of ‘word vakman op de bouwplaats’ zijn gebruikt om toekomstige studenten direct aan te spreken. Dit resulteerde in een opleidingsgids, social media campagnes en open dag communicatie.