Debriefing

Een nieuw product, een nieuw merk, maar zo neerzetten dat de klant denkt dat het al veel langer bestaat. De uitdaging ligt in het veluwse karakter, om deze zo goed mogelijk te laten zien en beleven in logo en huisstijl. Een regionaal product met bonen die geïmporteerd worden vanuit landen waar ze worden verbouwd.

Veluwse
Koffie

Kernwaarden

  • lokaal
  • koffie
  • eigenbranderij
  • veluws
  • promotie

Missie/doel

Veluwse koffie als een vertrouwd en regionaal product presenteren. Vergelijkbaar met o.a. lokale bieren, waarbij je een geheel nieuwe markt aan spreekt. Eerlijke bonen van de kleinere koffieboeren uit Colombia worden op de Veluwe gebrand en geven zo een regionale beleving, een echt uniek product!

oftewel

“lokale koffie met een
natuurlijk karakter”

Color
mix

  • C30 M33 Y66 K14

  • C65 M62 Y67 K79

  • C16 M68 Y52 K5

  • C0 M0 Y0 K0

#385534

ik ben een rustgevende kleur in een natuurlijke toon. je ziet mij vaak in een bosrijke omgeving.

forest green

Typo
grafie

Headings

Headings

fotografie

De sfeer in het beeldmateriaal heeft een veluws karakter met veel bosrijke invloeden. Een natuurlijke en warme omgeving. Daarnaast worden er beelden gebruikt om de oorsprong van de koffieboon en het proces daarvan te visualiseren. Ook hebben we gebruik gemaakt van typische veluwse objecten, die zowel op de website als op de verpakking terug komen. Denk aan een dennenappel, theelepeltje van oma en natuurlijk het ‘veluwse’ vogeltje.

het resultaat

Voor Veluwse Koffie wilden we een stijl neerzetten die de uitstraling heeft van ‘een lekker kopje koffie, na een boswandeling’ en een behaaglijk gevoel dat je bij de Veluwe krijgt. De naam ‘Bosrijk’ spreekt tot de verbeelding en vraagt om een stijl die zowel nostalgie als warmte uitstraalt. Voor de algemene stijl hebben we stevige kleuren en fonts toegepast die hier geheel bij aansluiten. Evenals het gebruik van karakteristieke Veluwse elementen en een klassiek geometrisch patroon. Het resultaat is een verpakking en website die zich onderscheidt van anderen en past bij de doelgroep die van deze heerlijke koffie zal gaan genieten! Met bijpassend servies en coffee-to-go bekers, breidt de collectie zich langzaam maar zeker uit.